tiistai 11. maaliskuuta 2014

Paluu arkeen

Hääpäivä oli täydellinen. Täydellistä päivää seurasi useat erityisen ihanat päivät, nimittäin 12 päivää häämatkalla Thaimaan Phuketissa, sekä kaksi päivää Krabilla. Lähdimme heti sunnuntaina (23.2)  illalla kohti Thaimaata. Häämatkalta palasimme myöhään eilen (10.3)  illalla, joten blogi on pitänyt hääpäivästä lähtien täydellistä hiljaisuutta. Nyt kuitenkin pääsen vihdoinkin jakamaan myös teidän kanssa tuota ihanaa päivää. Vielä en ole suunnitellut, että missä järjestyksessä lähden purkamaan hääpäivää, mutta tähän postaukseen ajattelin raapaista pienen palan tuosta ihanasta häämatkasta. Tätä postausta tulee todennäköisesti seuraamaan postaus, jossa esittelen meidän häälahjat.

Täytyy todeta, että emme olisi voineet valita parempaa aikaa häämatkalle. Vielä vuosi sitten ajattelimme ettei matkan tarvitsisi olla heti häiden jälkeen, mutta onneksi mieli muuttui häiden lähestyessä. Marraskuussa varasin yövuorossa matkan, joka oli oikeasti ihan huvittava tapahtuma. Mies sai tietää nimittäin vasta seuraavan päivän iltana, että häämatka on varattuna. ;) Reaktio oli välittömästi todella innostunut! Meille tämä oli paras ajankohta häämatkalle.

Thaimaassa matkasimme Phukettiin Karon beachille. Karonilla asetuimme Hotelliin nimeltä The Access Pool Resort and Spa. Voimme lämpimästi suositella kyseistä hotellia Phukettiin matkaaville. Hotellin jokaisesta huoneesta oli suora käynti uima-altaalle, joka oli meidän mielestä tosi iso plussa. Hotellilta oli hieman matkaa rannalle, mutta matka taittui mukavasti jutellessa tai piipahtaessa kaduilla olevissa liikkeissä, ravintoloissa tai kojuilla. Karonin rannalla oli ainakin meidän loman aikana pieniä meduusoja, joten siirryimme ihan mielellämme käyttämään Tuktuk- takseja, jotta pääsimme kauempana olevalle Kata Noi rannalle. Kata Noi oli todella kaunis ranta, jonka läheisyydessä oli myös Wedding gallery! ;) Pitihän sitä käydä katsomassa, sekä ihastelemassa jonkun pariskunnan häävalmisteluja kauempaa.

Käydessämme Krabilla matkustimme ensimmäisenä päivänä pitkähäntäveneellä Boda saarelle, ja toisena päivänä kävimme Railaylla. Krabille on ehdottomasti päästävä uudestaan, koska nuo saaret olivat ihan uskomattomia.
Krabilla törmäsimme myös Phuketia enemmän erilaisiin eläimiin. Krabilla ollessamme näimme: apinoita, lepakoita, rapuja, erilaisia lintuja, liskoja, sekä tietysti kaloja. Loman aikana kävimme kokeilemassa myös snorklausta, joka oli todella hauskaa vaikkakin hieman vaikeaa.

Krabilla yövyimme Hotellissa nimeltä Cha Da. Hotelli oli muuten viihtyisä, mutta huoneisiin tuli todella karmea haju, kun ilmastoinnin joutui sammuttamaan lähtiessä pois huoneesta. Plussaa oli ehdottomasti todella upeat maisemat, kaikista ylin kerros ja uima-allas katolla.
Matka Krabille taittui tosiaan veneellä. Veneellä Krabille meni noin kolme tuntia, jonka aikana pystyi ottamaan hyvin aurinkoa, sekä torkahtamaan hetkeksi (ainakin me torkahdimme). :D Matkustaminen Thaimaassa oli ihan törkeän halpaa, joten suosittelen ehdottomasti kaikkia hyödyntämään tämän matkallaan Thaimaassa.

Ei varmaan yllätä ketään, että häämatka meni aivan liian nopeasti. Seuraavat postaukset sitten koostuvatkin meidän häistä. :) Toivottavasti saamme pian valokuvaajien ottamia kuvia, vaikka tuolla meidän häälahjaksi saamalla kameralla saakin tosi hyviä otoksia (tosin vielä tarvitsemme todella paljon treeniä kuvien ottamiseen).

Ps.. Tänään oli ihana käydä postilaatikolla, kun sukunimi oli kirjeissä muuttunut. Kelakin muisti uudella kortilla. Ensi viikolla täytyy käydä vielä uusimassa ajokortti. Tästä se lähtee arki Herra "X":n vaimona. ;)

1. Oi ihanaa! Teretuloa takaisin kotiin ja hurjasti vielä onnea! <3
    Ihania kuvia ja täällä kateudesta vihreenä haaveillaan vaan häämatkasta ja etelän lämmöstä <3

1. Kiitos! :) Lämmintä oli kyllä tosissaan, joten nyt totuttelua tähän Suomen lämpöön. Parhaimmillaan lämpötilat kohosi 37 asteseen auringossa! ;) Nyt vain Korppu suunnittelemaan teidän häämatkaa, etelässä on ihanaa. <3

2. Oi, ihanan kuuloinen häämatka! Oma matkakuume myös nousee!! :) Ja onnea vielä todella paljon!

3. Kiitos! :) Loman lähestyessä loppua sitä vain toivoi, että saisi vielä muutaman päivän lisää lomaa. :D

4. Oivoi, tämä postaus kyllä sai pohtimaan entistä kovemmin, josko pikkuruisen häämatkan varaisi jo siihen häitä seuraavalle viikolle, vaikkei kyllä ollut tarkoitus... :)

5. Ehdottomasti kannattaa ottaa edes pieni loma heti häiden jälkeen! :) Me olimme ainakin niin väsyneitä häiden jälkeisinä päivinä, että loma tuli oikeasti todella tarpeeseen. Ja kyllähän tuo matka kruunasi koko homman ihan 100%. <3

6. Tervetuloa takaisin! Jännityksellä jään odottamaan postauksia häistä. Loma vaikutti ainakin ihanalta.

7. Kiitos! :) Odotan innolla, että pääsen kertomaan meidän häistä. Loma oli ihana. :)